Το σχολείο των ονείρων μας

Στις μέρες μας το σχολείο αποτελεί ένα μισητό μέρος για την πλειοψηφία των μαθητών. Θεωρούν τα μαθήματα βαρετά και τις εγκαταστάσεις παλιομοδίτικες, όμως είναι ένα τόπος στον οποίο ο μαθητής περνά ένα μεγάλο μέρος της παιδικής και εφηβικής του ηλικίας. Προσωπικά πιστεύω πως τα σχολεία στην χώρα μας πρέπει να ξεπεράσουν λίγο τα όρια του συνηθισμένου χαρακτήρα ενός σχολείου και να ‘παίξουν’ λίγο με την φαντασία.
Πώς λοιπόν θέλει ένας έφηβος να είναι το σχολείο του;
IMG_20180612_111240

Ξεκινώντας από το εξωτερικό μέρος, το ιδανικό σχολείο για να έφηβο είναι αυτό που έχει κάτι πρωτότυπο και όχι την συνηθισμένη όψη που γνωρίζει ήδη. Το ιδανικό σχολειό για εμάς, τους έφηβους, είναι αυτό που έχει σύγχρονες υποδομές με ζωντανά χρώματα, μεγάλη αυλή, και φυσικά χώρους πρασίνου. Μια ωραία ιδέα που εφαρμόζεται στο εξωτερικό είναι να υπάρχουν τραπέζια για πικ νικ με ηλιακά πάνελ που συσσωρεύουν την ηλιακή ενέργεια. Κάτι άλλο αρκετά χρήσιμο κατά την γνώμη μας είναι να υπάρχει εξοπλισμός η σύστημα με το οποίο οι μαθητές μπορούν να πίνουν νερό αλλά και να γεμίζουν τα μπουκάλια τους. Αυτό θα μας φαινόταν πολύ χρήσιμο ειδικά το καλοκαίρι. Επιπλέον σε αρκετά σχολειά στο εξωτερικό αντί για σκάλες στο κατέβασμα οι μαθητές χρησιμοποιούν τσουλήθρες – πιστεύουμε πως αυτό θα ήταν υπέροχο αν εφαρμόζονταν στην χώρα μας! Φανταστείτε αντί για το κατέβασμα μερικών σκαλιών να τσουλούσαμε σε μια καμπυλωτή τσουλήθρα! Αυτό θα ήταν τουλάχιστον εξωπραγματικό για τα δεδομένα των ελληνικών σχολείων που μένουν στην παγερή εικόνα ενός δημοσίου σχολείου.
Στην Ελλάδα η τσάντα των μαθητών είναι πολύ βαριά, διότι για ένα μάθημα χρειάζονται πολλά βιβλία. Αυτό το πρόβλημα θα λυνόταν εάν υπήρχαν ντουλαπάκια ξεχωριστά για κάθε μαθητή, όπου θα φύλαγε τα βιβλία που δεν του χρειάζονταν στο σπίτι και θα τα έπαιρνε όποτε τα χρειαζόταν για μελέτη.

IMG_20180612_111300

Ένα άλλο ενδιαφέρον σημείο του σχολείου θα ήταν ένας χώρος χαλάρωσης για τους μαθητές με δική τους διακόσμηση, αναπαυτικούς καναπέδες και ηχεία για να ακούν μουσική, να παρακολουθούν τις αγαπημένες τους ταινίες ή απλά να χαλαρώνουν συζητώντας. Για τις καλλιτεχνικές ψυχές θα ήταν ωραίο να υπήρχε μια αίθουσα, που θα αποτελούσε χώρο έμπνευσης για εκείνους καθώς και χώρο δημιουργίας. Οι κατασκευές που θα φτιάχνονταν θα εκθέτονταν σε διάφορες γωνίες του σχολείου.

Ένα σχολείο επίσης είναι καλό να διαθέτει την δική του βιβλιοθήκη για να μπορεί να την χρησιμοποιεί ο μαθητής για τις εργασίες του. Όσον αφορά τις αίθουσες, πρέπει να είναι ξεχωριστές ανά μάθημα και προσαρμοσμένες στο μάθημα που θα γίνεται μέσα σε αυτές. Μαθήματα όπως το θέατρο, η μουσική και τα καλλιτεχνικά θα έπρεπε να έχουν διαφορετικά δομημένους χώρους με τον απαραίτητο εξοπλισμό, έτσι ώστε να γίνονται με τον κατάλληλο τρόπο και όχι σε αίθουσες που δεν διευκολύνουν αυτά τα μαθήματα. Επιπλέον η διακόσμηση των τάξεων θα ήταν ωραίο να διαφέρει ανάλογα με το μάθημα που γίνεται μέσα σε αυτή. Η τάξη των μαθηματικών , για παράδειγμα, θα μπορούσε να έχει στους τοίχους της διάφορα μαθηματικά σύμβολα, αυτή των αρχαίων, εικόνες προσωπικοτήτων της αρχαιότητας και τα λοιπά. Επιπλέον θα ήταν υπέροχο αν οι μαθητές διακοσμούσαν τις τάξεις με δικά τους σχέδια, έτσι ώστε, όταν θα φεύγουν από το σχολείο όλοι να αφήνουν ή να παίρνουν ένα ενθύμιο. Και θα ήταν χρήσιμο αν όλοι φρόντιζαν να ανανεωθεί και να αντικατασταθεί οτιδήποτε παλιό και φθαρμένο. Μια τάξη επίσης χρειάζεται έναν διαδραστικό πίνακα, ο οποίος θα βοηθάει τον εκπαιδευτικό και τον μαθητή στην διεξαγωγή των μαθημάτων. Επίσης, για να είμαστε ειλικρινείς, κάθε μαθητής εύχεται να μην χρειάζεται να γράφει και φαντασιώνεται πώς θα ήταν τα μαθητικά του χρόνια εάν χρησιμοποιούσε ταμπλέτα αντί για χαρτί και μολύβι. Σίγουρα θα ήταν πολύ διαφορετικά!

IMG_20180612_111329

Συνεχίζοντας με τον τρόπο διδασκαλίας δεν υπάρχουν πολλές επιλογές για την αλλαγή του. Όσα και να αλλάξουμε, πάντα θα είναι απαραίτητη η αποστήθιση σε κάποιες περιπτώσεις. Αυτό όμως που μπορεί να αλλάξει, είναι το μάθημα να γίνεται με δραματοποιήσεις και πολλά παραδείγματα, έτσι ώστε οι μαθητές να το καταλαβαίνουν καλύτερα και να το συνδέουν με τα παραδείγματα που ειπώθηκαν, ώστε να μη χρειάζεται να κουραστούν για να το μάθουν. Επίσης ένας εναλλακτικός τρόπος μαθήσεως με περισσότερη ανακάλυψη ίσως της γνώσης, θα έλκυε περισσότερους μαθητές. Ωστόσο ,οι εργασίες πρέπει να γίνονται στο χώρο του σχολείου, έτσι ώστε τα παιδία τα οποία δυσκολεύονται να έχουν την βοήθεια των δασκάλων τους και να έχουν περισσότερο ελεύθερο χρόνο. Τα μαθήματα πρέπει να διδάσκονται με τρόπο τέτοιο ώστε οι μαθητές να μην χρειάζονται φροντιστήριο.

IMG_20180612_111343

Κλείνοντας, τα παιδιά θα πρέπει να διδάσκονται μαθήματα τα οποία θα τα βοηθήσουν και να διαμορφώσουν χαρακτήρα και να βρουν δουλειά μετά την αποφοίτηση τους και να είναι ταυτόχρονα διασκεδαστικά. Κάποια πρωτότυπα μαθήματα:

• παρουσιάσεις επαγγελμάτων από ειδικούς, για να γνωρίσουν οι μαθητές τις απαιτήσεις σε διάφορους χώρους εργασίας και να καταλάβουν αν θα τους ταίριαζε ένα επάγγελμα ή όχι

• μαγειρική για την παρασκευή φαγητού για κατανάλωση εντός σχολείου ή για προσφορά σε φιλανθρωπίες

• κίνδυνοι και ασφάλεια στο διαδίκτυο

• αναζητήσεις στη φύση, ένα μάθημα που δεν θα ήθελε να χάσει κανείς

• εκτροφή και περιποίηση ζώων, όπως τα άλογα, που θα έδινε στο σχολείο μια εύθυμη νότα, εάν τα παιδιά έπαιρναν τις σωστές οδηγίες για το πώς να τα φροντίζουν και να τα περιποιούνται.

IMG_20180612_111401

Συνοψίζοντας το σχολείο μπορεί να γίνει ένας πιο ευχάριστος χώρος για τους δασκάλους και τους μαθητές. Σε αυτό το άρθρο προβλήθηκε το δικό μας όνειρο για το σχολείο μας. Το σχολείο κάνει τους μαθητές να αγαπήσουν την μόρφωση και τα καθοδηγεί να πάρουν αποφάσεις για την ζωή τους. Ας κάνουμε τον χώρο του σχολείου έναν χώρο για κάθε μαθητή!
Χριστίνα Πατραμάνη Β2
Κατερίνα Αναστασάκη Β1

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close